Bestuur
Het bestuur van ICOM-Nederland bestaat uit een gekozen vertegenwoordiging van leden die werkzaam zijn in de museale sector. Zij doen hun werkzaamheden voor ICOM Nederland onbezoldigd. De zittingstermijn is drie jaar, en kan met een tweede termijn, dus tot zes jaar, verlengd worden.
De Algemene Ledenvergadering wordt elk jaar in mei georganiseerd rond de internationale museumdag, meestal gevolgd door een inhoudelijk programma rond een museaal thema.
De statuten en van ICOM Nederland zijn hier te downloaden:
Heb je vragen over ICOM Nederland in het algemeen of over specifieke onderwerpen, maak dan gebruik van het contactformulier.
De bestuursleden van ICOM Nederland zijn:
voorzitter | Diederik von Bönninghausen, Erfgoed Advies & Aanpak | tweede termijn loopt af in mei 2021 |
penningmeester |
Ruud Moesbergen, tentoonstellingsmaker bij NEMO |
tweede termijn loopt af in mei 2022 |
secretaris | Arja van Veldhuizen, manager Stadsmuseum Woerden en freelance adviseur/trainer cultuur/erfgoededucatie | Eerste termijn loopt af in mei 2021 |
lid |
Herman Tibosch, directeur Museum Jan Cunen |
eerste termijn loopt af in mei 2021 |
lid |
Femke Haijtema, directeur tentoonstellingen bij Fries Museum en Princessehof |
Eerste termijn loopt af in november 2023 |
lid |
Justin van den Berg, adviseur Mondriaan Fonds en freelance conceptontwikkelaar |
Eerste termijn loopt af in november 2023 |